torek, 29. april 2008

Zakaj triatlon

Večkrat so me že spraševali zakaj sem pristal v triatlonu (fotr, upam da bereš to). Naj takoj povem, da če bi lahko igral nogomet, ne bi nikoli niti pomislil na triatlon. Brez zamere, vendar tek, kolesarstvo, še posebno pa plavanje so se mi vedno zdeli eni izmed najdolgočasnejših športov. In še vedno mislim tako. Tako pa sem po nekaj operacijah na kolenu in dolgotrajni rehabilitaciji pristal pri dr. Peharcu iz Pule. Tam mi je dokazal, da je koleno še vedno v precej bednem stanju. V prihodnosti (to je sedaj) mi je napovedal artrozo. Artroza je revmatična bolezen pri kateri pride do obrabljenosti sklepov, kar je posledica izginevanja hrustanca. Hrustanec je gelu podobna snov, ki blaži tresljaje v sklepu in tako lahko sklep normalno gibljemo. V hrustancu je zaradi različnih sprememb vse več tekočine, zato celice otekajo. Zaradi sprememb na hrustancu postane sklep manj gibljiv, njegovi koščeni deli so zadebeljeni in mišice okoli njega oslabljene. Zaradi izginevanja hrustanca se kosti drgnejo ena ob drugo kar pripelje do bolečine, ki lahko vodi v motnje spanja, zmanjšano mobilnost in depresijo. Artroza je počasi napredujoča bolezen in potrebno je dolgotrajno zdravljenje. Sklepi lahko sčasoma postanejo togi, zato je priporočljivo razgibavanje sklepov, hoja, aerobika, plavanje in kolesarjenje. S kakršnokoli telovadbo okrepimo mišice ob sklepu. Močne mišice dajejo sklepu podporo in omogočajo lažje gibanje in tako je zmanjšana tudi bolečina. Tako sva prišla do zaključka: v primeru, da bom čimveč delal s kolenom, bo artroza prišla pozneje, v primeru da bom lenaril, bom do 35. leta že hodil z berglami. Prvo leto sem kolesaril, tekel, hodil v fitness. Pozneje pa ta elan popusti, saj si misliš, da si zdrav in da se je zdravnik motil. Toda meni so se že po nekaj tednih začele pojavljati težave s kolenom. Postalo je otrdelo, bolečine so bile vse hujše, zjutraj in ob mrazu je bil sklep popolnoma otrdel. Spet je bilo potrebno oditi na kolo, tečt. Probleme sem imel predvsem s kolesom, ki mi je bilo resnično odveč. Zato sem se prijavil na Maraton Franja in za tekmo je bilo potrebno trenirati. Nato sem se prijavil še na dva gorska teka in tudi za to je bilo potrebno trenirati. Potem pa polmaraton, pa maraton. Skratka vsako leto neka nova stvar za katero je bilo potrebno trenirati. In tako sem počasi pristal pri triatlonu. Mislim, da ne treniram preveč, vendar skozi celo leto nekaj počnem. Po samo nekaj tednih počivanja se koleno zopet oglasi. Vem, da ni pravilen izraz, vendar za te bolečine pravim, da se mi zdi kot da mi odmira koleno. In tako bom plaval, kolesaril in tekel toliko časa dokler ne bo šlo več ali pa bo nekdo izumil zdravilo, po katerem bom spet lahko igral nogomet. V tem primeru ne bom na kolesu ali v bazenu preživel niti minute več. Do takrat pa imam naslednje želje:
  • smučanje Jugove grape
  • vzpon na Grossglockner
  • vzpon na Mont Blanc
  • tekaška tekma okoli Mont Blanca
  • kolesarska dirka po Dolomitih
  • kolesarska dirka okoli Slovenije

Ni komentarjev:

Objavite komentar